Nejčastější otázky a odpovědi pro žáky a rodiče
Mobilní aplikace
Aplikace pro iOS a Android Kde najdu oficiální mobilní aplikace systému Bakaláři?
- Android - V Google Play vyhledejte aplikaci Bakaláři OnLine a nainstalujte. Aplikace s barevnou ikonou je starší verze mobilní aplikace, která se již nevyvíjí.
- iOS - V App Store zadejte hledat aplikaci Bakaláři OnLine. Nainstalujte si aplikaci Bakaláři OnLine - aplikaci s modrou ikonou. Aplikace s barevnou ikonou je starší verze mobilní aplikace pro iOS, která se již nevyvíjí.
- Odkazy na mobilní aplikace naleznete i na přihlašovací stránce webové aplikace
Nadefinování nového účtu v mobilní aplikaci Jak si nadefinuji účet svého dítěte?
- Spusťte mobilní aplikaci Bakaláři OnLine a vyberte „Přidat nový profil“
-
Vyhledejte adresu webové aplikace vaší školy.
Stiskněte tlačítko „Najít školu“, klikněte na text „Najít” a zadejte alespoň část názvu města. Vyberte požadované město a vyhledejte příslušnou školu. - Pokud není vaše škola v seznamu, musíte do přihlašovací obrazovky zadat přímo url adresu webové aplikace školy. Je to stejná adresa, jako když se do aplikace přihlašujete přes webový prohlížeč. Případně kontaktujte vaši školu, aby doplnila adresu webové aplikace do systému skola.bakalari.cz.
- Zadejte název účtu, například jméno vašeho dítěte.
- Vyplňte uživatelské jméno a heslo pro přihlášení do systému. To jste obdrželi buďto přímo od školy nebo si jej nastavte mechanismem zapomenutého hesla - viz níže.
- Potvrďte tlačítkem „Uložit a přihlásit se“
- Podobným způsobem můžete vytvořit účet i pro vaše další dítě.
Zapomenuté přihlašovací jméno nebo heslo Jak postupovat při zapomenutém přihlašovacím jménu nebo heslu?
- Ve webovém prohlížeči se nastavte na stránky školy, kde určitě najdete odkaz pojmenovaný jako elektronická žákovská knížka.
- Klikněte na tento odkaz. Zobrazí se vám stránka k přihlášení a zde zvolte „Zapomenuté heslo“.
- Vyplňte mailovou adresu, kterou jste poskytli škole. Na tuto adresu vám přijde mail s přihlašovacím jménem a odkazem, kde můžete nastavit nové heslo.
- Škola může volbu „Zapomenuté heslo“ potlačit. Pak je nutno o přihlašovací údaje požádat školu.
Chyba v připojení V mobilní a webové aplikaci se nelze přihlásit, zobrazuje se hláška o chybném připojení.
Provozování aplikace Bakalářů je ve většině případů na serverech dané školy. Pokud se nemůžete přihlásit do systému, pravděpodobně
došlo ke ztrátě konektivity se serverem školy. Bakaláři tento problém nemohou odstranit, je potřeba kontaktovat školu za účelem obnovení
funkčnosti aplikace.
Neplatný certifikát V mobilní aplikaci se nelze přihlásit, naskakuje hláška o chybě certifikátu.
Zkuste se přihlásit do aplikace z webového prohlížeče vašeho počítače.
Pokud se vám v prohlížeči zobrazí následující hláška, škola používá neplatný certifikát pro zabezpečení připojení
k webové aplikaci. Požádejte školu o nasazení důvěryhodného certifikátu. S tím může škole pomoci naše firma.
Stále aktivní nové známky I když si zobrazím nové známky, v aplikaci jsou stále označeny červeně jako nové.
Notifikace, zda jde o novou známku, je na principu počtu dní od zapsání. Tento počet je v rámci nastavení vaší školy, která ho může změnit.
Uvažujeme přepracovat tento systém na princip prohlédnutí známky.
Upozornění na nové události Nechodí nám upozornění na nové události (známky, úkoly, zprávy, ..)
Funkce notifikací nových událostí se vyvíjí a bude doplněna do některé z dalších verzí aplikace.
Nastavení jazyku v mobilní aplikaci
Standardním jazykem pro mobilní aplikaci je čeština. Lze ale všechny texty přepnout do angličtiny.
Postup je následující: V hlavním menu vyberte „Nastavení“, v sekci „Jazyk“ se přepněte na anglický jazyk.
Postup je následující: V hlavním menu vyberte „Nastavení“, v sekci „Jazyk“ se přepněte na anglický jazyk.
Ukončení podpory operačního systému iOS 12 a starších verzí Od 1. 8. 2022 aplikace Bakaláři Online nebude podporovat zařízení s verzí iOS 12 a nižší.
Verze iOS 12 již není udržována ze strany Apple a tedy může pro uživatele představovat bezpečnostní riziko. Je nainstalována ve starších zařízeních, které nyní používá malé procento uživatelů – iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad Air, iPad mini 2, iPad mini 3 a iPod touch (6. generace).
Tato verze také neumožňuje používat některé novější funkce mobilní aplikace.
Jak tuto situaci řešit?
- Zkontrolujte a případně nainstalujte novější verzi iOS, viz např. https://support.apple.com/cs-cz/HT204204
- Zvažte koupi nového zařízení s verzí operačního systému aktuálně i do budoucna podporovanou společností Apple.